donderdag 14 januari 2010

Tobago

Voor alle mensen die 's morgens toch wel wat te lezen willen hebben, hier het vervolg van Pirate's Bay! Het is niet slecht om hier te beginnen met je tocht door de Carieb.
Al vind ik dat we het nogal druk hebben. Deels komt dat omdat we nu WATER hebben en ik volop aan de was kan gaan. Dat betekent,dat werkelijk alles wat aan boord is een keertje door mijn machientje gehaald moet worden.........en dat is wel een challenge kan ik je zeggen. Maar goed, ik draai dapper verder! Daniel had het over een supermarktje, tja daar moet je je dus ook niets bij voorstellen. Brood hebben ze en een stukje kaas, een pak sap, misschien wat wasmiddelen (handig!) maar daar houdt het verder ook mee op! Het is een houten keet met wat levensmiddelen, maar melk, zuivel en groente en fruit vind je er niet! Dus na WATER, is groente en fruit een tweede broodnodig iets geworden. En dan heb ik het nog niet eens over WIJN! Wijn is zeldzaam en dat is jammer, zoals iedereen weet, is wijn mijn lievelingsdrank! Vooral wit als het warm is en warm kan het hier zijn. Was ik nog maar in Spanje, stond ik voor dat rek en wist ik niet wat ik moest kiezen, nu is er geen keuze meer. Maar goed, Carieb is bier of rum. Doe mij dan maar bier. En tja, dat is nog een reden dat ik die 10 kilo niet ga halen! Aan de andere kant, kaasjes, worstjes, toostjes en nootjes kennen ze hier ook niet, dus ergens moet het wel goed komen.
Jongens wat is Nederland toch een heerlijk land, AL-LES is er te koop!!!!!! En nu die sneeuw en al dat ijs! Wij hebben hier tropische temperaturen en ook tropische regen. Iedere dag wel een of 2 buien. Was lekker vandaag, we waren wat aan het zwemmen in zo'n baaitje gaat het ineens pijpestelen hard regenen. Dus wij snel naar de boot, nat in onze badkleding, super mooie regenboog, hebben we de luiken van de boot open laten staan........ geen dvd, Nintendo of Katelijne die nat geregend waren, wel de grandfoulards en de banken! Gelukkig waren de bedden van de kinderen droog gebleven, anders hadden we echt een vet probleem, want drogen doet het na 5 uur hier nauwelijks meer. Waar wel? Afijn vervolgens werden we uitgenodigd voor een gezellig etentje met de andere Nederlanders die hier liggen en hebben we een super gezellige avond gehad! Morgen staat er een BBQ op de planning en daar hebben we zin in. Wordt verzorgd door een local en hij gaat ook muziek regelen en moeten we dus dansen. Ja, ja! Helaas zitten er hier ook muggen, enige nadeel (tje)! Verder hebben we als plan, nog steeds veel aan school te doen, we moeten namelijk nog heel veel inhalen en daarna vrijdag naar een volgende baai te verkassen. Van daaruit misschien met 3 boten naar Grenada. Wij zijn een klein beetje bang geworden voor piraterij die nu ook in de Carieb tot ontkieming is gekomen. Het is niet helemaal veilig om als enige boot te reizen. Maar we weten niet of dit nu alleen dit gebied betreft of ook verderop in de Carieb. Het heeft ons een beetje schrik aangejaagd. Op 21 december is er een Duits zeiljachtje door 3 of door 8 gewapende mannen (ja, hoeveel is het nou?) onder schot gehouden en moesten alles afgeven wat waarde had. Daar zou ik nog mee kunnen leven, maar ik moet toch niet denken aan alle andere dingen die je ook nog zou kunnen verzinnen! We zitten dus nog een beetje te dubben over hoe of wat! Verder genieten we volop en zo rustig en zo weinig als dat ze hier hebben, is het nergens meer, dus we moeten er nog maar even van genieten en dat doen we met volle teugen!

Geen opmerkingen: