zondag 17 januari 2010

Tobago, Store Bay

Pirate's Bay, Charlotte ville was geweldig! We hebben ook nog een gezellige avond met een BBQ gehad, maar het is geen BBQ zoals wij die kennen. Geen vlees, hooguit kun je kiezen tussen chicken or fish. Daarbij krijg je dan rijst, een pasta gerechtje, salade en linzen. Allemaal heel lekker, alleen serveert ieder restaurant hetzelfde. Er is dus niet zo heel veel keus! Maar met "bring your own" biertjes, werd het een hele gezellig avond. We hebben heel erg leuk zitten praten met Kees en Martha van de grote Pjotter. Een waardevol gesprek, niet snel te vergeten. De volgende dag zijn we uitgeklaard, dat mag eigenlijk niet, maar hebben we toch gedaan en zijn naar Store Bay gevaren. 3-4 uurtjes verderop. Onderweg vingen we de ene "tuna" na de andere en als sashimi met soja saus en wasibi een super smakelijk borrelhapje! We kwamen dan ook (wat toevallig) op borreltijd aan.
Hier in Store Bay is het iets toeristischer. We liggen weer voor een hotel, waarschijnlijk vind men het ook wel leuk om vanuit een hotel met uitzicht op zee, naar zeilbootjes te kijken, want het is ook hier niet anders. Het is het Coco Reef hotel in Tobago. Een geweldig mooi hotel om te zien. Na het veroberen van de superverse tonijn, zijn we de wal opgegaan om daar een hapje te eten. eerst nog even voor allemaal een paar flippers en een snorkelset aangeschaft en daarna neergeploft voor weer een chicken or fish dish. Dit maal hadden we ook de keuze ook shrimps, jammie! Toen het maal uiteindelijk na zeer lange tijd op tafel kwam was het gerecht zo super pittig, dat we het niet konden proeven zo "heet" was het. De aanraking van een garnaal of een hapje rijst was een complete mond- en lipverbranding. Ik kan me niet herinneren ooit zo "pittig" gegeten te hebben. Echt lekker was het daarom ook niet. Maar hier ook weer wel erg gezellig, een houten tentje op het strand, muziek, gezellige vriendelijke mensen en het gevoel te hebben dat je nu toch wel een beetje op vakantie bent! Vandaag zijn we na school naar het reef gevaren. Buccoo Reef and Pigeon Point. Geweldig mooi zandstrand en turquoise blauwe zee. Maar wij kwamen om te snorkelen en dat was nog wel even zoeken. Maar zoek en gij zult vinden en we hebben het gevonden want het is echt een belevenis om met je kinderen zo door het water te dobberen. Morgen zullen we waarschijnlijk nog een dagje hier zijn om te genieten van het Reef en misschien nog met een glass-bottom boot wat verderop het Reef te bewonderen. We hebben vandaag een poging gedaan met onze dinghy, maar helaas door wind en tamelijk hoge golven moesten we afhaken. Dan gaan we maandag door naar Grenada.

J. Saturnus zei

Grenada is ons erg goed bevallen. Prickley Bay, Hog Island, Clark courts bay. Allemaal aanraders.