dinsdag 25 augustus 2009

Vakantie of op reis?

En zo ben je op reis en noem je het geen vakantie meer!
Ik denk dat het moment voor mij gekomen is. Wanneer ben je op vakantie? En wanneer ben je op reis? Ik vind dat we hard moeten werken. Natuurlijk is het overal mooi en lekker, maar neem nou vandaag. Ik ben de hele dag bezig geweest met les geven, wassen en de boodschappen. En nu is het 18.00 uur en zit ik voor het eerst met een glaasje bubbeltjes wijn.
(zo lekker!) Sta je in de supermarkt, weet je echt niet welke wijn je moet kiezen! Dan denk je, waar heeft ze het over, maar het is nogal een klus. Koop je die van 0,75 cent of toch maar die van 6,90 euro. We hebben er een paar gekocht van 1,50 euro en gelukkig ook een paar van 6,90 euro. Want die van 1,50 kunnen gewoon vol in de glasbak. En vandaar dat ik vandaag maar een bubbeltjes wijn hebt gekocht van 3,95 euro, die heel lekker smaakt! Van te voren bedenk je je wat neem ik mee op reis. En je kunt het niet verzinnen, maar ik heb toch echt de verkeerde dingen mee op reis! Jawel! Lieve pap en mam van Daniel, ik hoop dat jullie nog wat spullentjes voor ons mee willen nemen straks naar Portugal! Gisteren zijn we begonnen met lesgeven. Dat is leuk, vooral Katelijne is heel gemotiveerd en heeft er echt heel veel zin in. Eigenlijk kan ze er geen genoeg van krijgen. Ik ben 2 uur bezig geweest met rekenen en taal, maar dan doen we ook een spelletje, dan knippen we en kleuren we en heeft ze 2 lessen taal en 2 lessen rekenen gedaan. Daniel houdt zich voornamelijk bezig met Floris, die toch tamelijk veel meer heeft en Baaf, die echt wel 4 lesuren moet doen. Baaf is ook goed bezig. Hij was begonnen met engels en dacht daar even een uurtje voor uit te trekken, maar die lieve schat had niet zo veel zin om alles goed te lezen en bleek dat hij engels voor de hele week had gedaan ipv even een dagje. Wordt het gelukkig toch niet zijn dood, wat hij eerder dacht! Verder liggen we inmiddels in Portosin. We lagen in kaap de Finisterre, alwaar we een flinke wandeling wilden maken, maar vertel nooit van te voren dat je iets gaat doen, als je het misschien toch niet gaat doen! We hadden erg slecht weer, erg veel regen en konden niet naar buiten. Voor school was het prettig, maar voor alles wat we ernaast wilden doen, was het helemaal niet leuk! En de Brandaan bleek een scheurtje in het grootzeil te hebben, dus we hebben besloten om maar eens in een haven te gaan liggen. Dus zijn we met weinig wind, max 10 knopen Noord in 3,5 uur naar Portosin gevaren. Daar kwamen we ook de Windflower weer tegen, waar we een paar dagen geleden zo gezellig mee geborreld hebben in La Coruna. De Barbarossa was net vertrokken om in Muros te gaan liggen, das nou jammer dat we die net gemist hebben. Eigenlijk kom je elkaar steeds weer tegen en is het eigenlijk een heel makkelijk rondje! (huh?) Hier in spanje vind ik het wel leuk, maar ik wil nog even niet denken aan straks 5/6 dagen op zee zonder ook maar iets van land te gaan zien als we van zuid Portugal naar Madeira te gaan varen. Nee, vakantie wil ik het niet noemen!

Geen opmerkingen: