zaterdag 8 augustus 2009

L'Aberwrac'h

Guernsey was leuk, de Mark & spencers ouderwets en op en top Engels. Het was de foodstore, dus nog wat boodschapjes ingeslagen. Lang zijn we er niet geweest ( op Guernsey) na 24 uur zijn we al weer uitgevaren. En ik was overmoedig, want het ging goed met mij. Maar nadat we op een rustig zeetje wegvoeren en het eiland uit zicht kwam, kwamen daar ook de deining, de golven, de wind, het knoopje, de knoop, de misselijkheid, het overgeven en het blijven overgeven! Ik was heel erg zeeziek. Daniel is de held, mijn held, heeft voor iedereen goed gezorgd en was zelf niet ziek. De kindjes deden het ook goed. Maar waarom moet ik er dan steeds aan geloven?
Vanacht hebben we van Guernsey naar L'Aberwrac'h gevaren. We varen 's nachts omdat vaak de wind minder is en dus ook de golven (helaas deze keer niet) en omdat de kindjes dan lekker kunnen slapen en het voor hun behoorlijk opschiet. 90 mijl hebben we weer gevaren dus die kunnen we weer aftikken. Hier aan gekomen hebben we eerst de boel eens fllink gelucht en het zonnetje schijnt dus wat willen we nog meer. Oh ja, ik heb nog even 5 km heen en weer 5 km terug gelopen voor wat boodschapjes in de supermarkt. Ik zal eenmaal thuis nooit meer klagen over de boodschappen hahahaha. Verder rest ons nog wat klussen, want we lekken water, maar weten niet waar. En Daniel is nog onder de boot gedoken om te kijken of er iets in de schroeven van de motor zat omdat de motor "ineens"niet meer lekker draaide. En zo hebben we iedere dag wel iets. Maar het went en we schrikken er niet meer van. Inmiddels maken we ons wel klaar voor de grote oversteek. Er komt een mooi wheater-window aan, een paar dagen hoge druk gebied met weing wind boven de golf en "ze"(onze mede- vrienden-vertrekkers) steken allemaal over of zijn inmiddels al over of bezig met oversteken. Later hierover meer! Groet, Monica

Geen opmerkingen: