dinsdag 20 oktober 2009

Opa en Oma

Gisteren zijn we uitgevaren met opa en oma aan boord! Eindelijk hadden we wat wind, maar natuurlijk wind tegen, dus werd het kruisen. Om 13.00 uur vertrokken voor een stukje van 12 mijl, wederom naar Portimao. Daar kwamen wij pas om half 6 aan, dus we hebben er flink voor moeten werken met ookwel 20 knopen wind (tegen) op de teller. Nu eerst maar eens borrelen met opa en oma, achter het anker, want deze ervaring wilden we ze ook niet onthouden. Opa en oma gingen niet te laat naar bed. Wij wel, wij sliepen toch op de bank! Nou ja slapen! Vanmorgen rolden wij zowat van de banken af, er stond heel veel wind en een flinke deining, die ons weer de haven in deed vluchten. Dit hebben we eerder meegemaakt! Na een ontbijt met lekkere verse broodjes zijn we maar direct uitgevaren, want er was nog meer wind voorspeld. Een bar tochtje met veel (vlagen) wind en veel regen. Maar toch werden we ook nog verrast door een mooie dolfijnen show. U vraagt wij draaien, dit was nog wat opa en oma graag wilden zien.
Het was echt prachtig, hoe ze in vol ornaat hoog boven de golven uitsprongen, dit hadden we nog niet eerder gezien en was speciaal voor opa en oma. Helaas houdt vandaag het slechte weer aan, opa en oma zijn weer van boord en wij tutten wat aan. Gaan spelletje doen en spelen wat met Lego.

barbarossa zei

Hoi allemaal, ik lees jullie blog en schrik dat de boot weg is, moeten we toch die ketting tevoorschijn gaan halen want je moet er niet aan denken dat de bijboot weg wordt gehaald, echt shit. Hier ook harde wind en misschien liggen we morgen ook nog in Porto Santo. Hier mooi strand, internet bij de marina onder een dakterrasje, ook weer grappig. Lekker eten in het dorp, best leuk, ik denk dat Marokko een meer bijzondere experience zal zijn, dat wel. Hier alles goed, ook met opa en oma aan boord, groetjes van de Barbies