woensdag 14 oktober 2009

Bijna de perfecte dag!

Het afgelopen weekend zijn wij van Lagos naar Portimao gevaren en hadden daar geankerd en heerlijk gegeten in een welbekend restaurantje, die met die puntdakjes! We hebben op het strand gelegen en hadden ein-de-lijk weer een weekend gevoel! Helaas moesten we toen terug naar Lagos meldsteiger! Daar hebben we rustig gelegen alwaar we de volgende dag vertrokken om naar de werf te gaan voor een servicebeurt van de motor! Het lesgeven kon 's morgens gewoon doorgaan en 's middags ben ik met de kinderen naar het strand aan de Atlantische oceaan gegaan. Ein-de-lijk golven en Floris werd bijna gered door de strandwacht, terwijl ik ernaast stond! De zee had stroming en je hebt het niet echt in de gaten. Maar Baaf had Floris "gered" zodat de strand wacht op het strand kon blijven wachten! Maar goed, het was wel een goede les. We kwamen ook het strand op en de gele vlag hing uit, dat betekent meestal, wees op je hoede, ga niet tever in zee! Nou gingen die kinderen ook echt niet te ver de zee in, maar Floris voelde wel dat de zee ook stroming kan geven! Dus eind goed, al goed! Toen we terug kwamen bleek dat we nog een dag in de werf moesten liggen, want de motor vertoonde wel wat mankementen, maar was goed te verhelpen. De volgende dag was de motor klaar, was Daniel blij en wij 2000 eurie armer!!!! Ik weet nou nog niet goed of ik nou liever toch aan die meldsteiger had gelegen hahahahaha. Weer terug naar de meldsteiger, want Jochem en familie kwamen Baaf ophalen. Dat was een gezellig weerzien en Baaf was hartstikke blij om papa, Maaike, Santje, Teus en de papa en mama van Maaike weer te zien. Helaas waren opa Jacques en oma Truus niet mee, maar in gedachten natuurlijk wel! Wij zijn 's middags nog met heel veel wind en helaas weer wat zeeziekte naar Portimao gevaren! Er stond een flinke deining, maar we hoefden gelukkig maar 7 mijl te varen. Helaas wel wind tegen, dus werd het kruisen en deden we er 2 uur over, maar dat was net lang genoeg! Daar waren we weer in de voorhaven van Portimao. Alleen wilde het toeval dat er een flinke deining stond, terwijl de wind totaal was afgenomen. Dat werd dus rollen. En eigenlijk ook weer zo erg, dat we de haven in gevlucht zijn! Na een heerlijke rustige nacht, was het vanmorgen wakker worden en begon voor mij de bijna perfecte dag! We hebben lesgegeven, okee, dat kost wel enige moeite, maar is ook wel leuk! Daarna wasjes draaien in een echt Miele wasmachine (wow) en dat je dan je was ophangt en als je bij het laatste kledingstuk bent, dat het eerste alweer droog is gewaaid. Wow! Toen nadat alle klussen weer geklaard waren, zijn we heel decadent naar een restaurant met zwembad gegaan! En nu weet ik dat de Brandaan en de Barbarossa gaan lachen, want ik zei, neeeeeeeeeeee, dat gaan we niet doen, want we zijn op wereld reis en gaan we niet zo decadent op een bedje liggen! Maar het toeval wil, dat we hier zijn beland en het heel erg lekker is, om hier te zijn! Het enige nadeel is dat de zon in mijn laptop schijnt..........