maandag 26 oktober 2009

Marokko!!!!!

Zaterdagochtend kwam Baaf weer op de boot! Baaf zelf was verdrietig omdat hij papa en familie weer lange tijd niet zal zien.......Later kwam opa nog even voorijden om mij nog even naar de Pingo te rijden en daar de laatste Europese boodschappen in te laden. Ik zeg; wijn, veel wijn!
Nog later kwamen opa en oma samen langs om gedag te zeggen en om 16.00 uur gingen de trossen los. Eindelijk hadden we wind, wind tussen de 10 en 15 knopen en uit de goede hoek.
Je gelooft het of niet, we hadden zoveel wind dat we misschien wel te snel gingen en daardoor te vroeg zouden aankomen!!!! Het was comfortabel op zee, mooie zonsondergangen, zonsopgangen, weinig golven, veel vrachtverkeer, rust, lieve kindjes, dvd's en boeken lezen! Na precies 40 uur varen voeren we vanmorgen Rabat binnen in de mist! We moesten aan een aanlegsteiger wachten voor de inklaringsprocedure die bijzonder vlot verliep. Eerst kwam er een vrouwelijke vriendelijke dokter aan boord, die opgeroepen was vanuit het ziekenhuis om te kijken of wij wel gezond Marokko binnen kwamen. Daarna 2 vriendelijke douane- en politiebeambten. Wij hadden steeds maar gehoord dat je men moest bedanken met sigaretten en blikjes limonade maar van dit alles is nog niet veel gebleken. Daarna werden we door een "pilot" een plek in de haven gewezen. Een hele nieuwe haven met gratis internet! Het is bijna niet te geloven, hebben we in Europa heel veel moeite gedaan om maar iets van een verbinding te krijgen, nu zitten we allebei achter een computer en dat op onze eigen boot! Die "pilots"kunnen alleen niet aanleggen, maar het moet zoals zij het in hun hoofd hebben, dus ik ben maar naar binnen gegaan en hebben we allemaal een heerlijke douche genomen! Nu is Baaf met school bezig, zijn de kleintjes lekker aan het tekenen en gaan we zo Sale verkennen.......