maandag 12 oktober 2009

Lagos

Vertrokken uit Vila Real. Het afscheid is gekomen en ik moet zeggen, ik was er klaar voor! Niet verdrietig of wat! Zoals Jan mooi zegt op zijn blog van de Barbarossa, het moest ervan komen en het is een stap op weg naar het weerzien van elkaar hahahaha. We hebben trouwens al lootjes getrokken voor Sinterklaas, dus we moeten elkaar wel weerzien! De Brandaan is op weg naar Madeira, hartstikke spannend, maar zoals ook op hun site te lezen is, ze zijn al halverwege en het gaat hartstikke goed! Wij hebben in ruim een dag, 's morgens om 7.00 uur vertrokken en eerst nog diesel getankt, dus vertrokken we pas om 8.00 uur! Niet dat het diesel tanken nou zolang duurde, maar je kon niet met een pinpasje of creditcard betalen, dus moest ik eerst nog contant geld pinnen in het dorp ('s morgens om 7.00 uur!!!!) en daarna nog afscheid nemen van de Brandaan en de Barbarossa. Je kent dat wel, al met al duurde dat toch wel een uur! Nee grapje!
8.00 uur vetrokken dus! Lekker windje, we gingen als een speer! Maar om 12.00 uur zakte de wind in en moest de motor weer aan. Niet dat ik dat erg vond en Baaf kon zo mooi toch nog wat aan zijn schoolwerk doen. Want ja, dvd-tje kijken in de liggende stand gaat nog wel, maar school, neeeeeeee, dat wordt toch wel moeilijk! Dus het was goed, dat die motor aanging. 's Middags kwam daar toch ook weer wind aanzetten en werd het al met al toch weer wat zwaarder. Schuin gingen we en de boeken gingen weer de kast in! Daniel getergd door migraine had het ook zwaar.
Ik was nu nog de enige die rechtop stond en was daar best trots op! Om 20.30 uur voeren we Lagos binnen en omdat dit een haven met een brug is, konden we aan de meldsteiger aanleggen. Sommigen onder ons hebben misschien het blog van de Barbarossa gelezen, maar dit is dus die beruchte meldsteiger waar de aimabele Toine van de Brandaan 60 euries moest neertellen voor een nachtje meldsteiger! Wij dachten dat de schade voor ons beperkt zou zijn, maar onze buren voor ons, ook Nederlanders bevestigden het tegendeel en betaalden ook 60 eurie. Dat deed ons de volgende morgen besluiten om voor de aller eerste keer in ons leven om zonder te betalen rechtsomkeert te maken. We hadden tenslotte ook niet van de services van de haven gebruik gemaakt, enkel alleen van de steiger. Geen stroom, geen water en geen internet!
We hebben geankerd bij de rotsen van Lagos en wat is het daar mooi! Prachtig! Ook hadden wij een heerlijk weertje, dus dat maakt al heel veel goed! 's Middags besloten we om naar Portimao te gaan en daar te ankeren. Ook weer een schitterende baai, super! De volgende dag naar strand en geluched in heerlijk strandtentje. Maar ja, toen 's avonds moesten we toch weer terug naar Lagos, want morgen wordt hier onze motor gereviseerd en nu liggen we weer aan die beruchte meldsteiger en kijken we of we hier morgen weer wegkomen........
Daarna moeten we toch echt een dagje/nachtje de haven in, want papa Jochem komt Baaf halen!

barbarossa zei

Kunnen jullie je draai vinden zonder de barbarossa? Onze drive unit wordt nu opgehaald door Ellen en haar ouders. Als hij er is bouw ik hem vanavond nog in en zijn we morgen weg. Ik begin er een beetje de balen van te krijgen. Portugese PTT, ik veeg er... Wel stukjes blijven schrijven want ik heb de boot nu wel zo'n beetje aan kant en ik heb nu tijd om ze te lezen dus hup, klim in je toetsenbord. Anyway, goede reis en groeten aan de crew.