dinsdag 22 december 2009

Dinsdag 22 december/ 1410 mijl afgelegd

Nu wil ik het eerst eens over Hammie hebben! En dat is gevaarlijk, dat weet ik, want als Daan en ik tegen elkaar zeggen, het lijkt wel of de wind ein-de-lijk minder wordt of de golven minder heftig, dan komen ze juist weer in zo'n hoedanigheid opzetten dat je had gehoopt dat je het nooit had uitgesproken. De laatste keer schreef ik ooit eens, in een ver ver verleden, dat Daniel en ik nooit ruzie hadden. Nou ik had nog niet op de "sendknop" gedrukt of de ruzie lag op de loer. Dat was ook de enige keer trouwens. En nou hoop ik niet dat het nu weer het geval wordt hahahahaha. Maar goed, Hammie dus. Hammie is de hamster van Baaf. En Baaf wilde een tijdje geleden een hamster voor zijn verjaardag. Alles goed en wel, dat mag, als je maar zorgt, dat als wij op wereldreis gaan, Hammie ergens kan blijven waar iemand voor hem wil zorgen. Dus papa gevraagd en ja, Hammie mocht naar papa (en Maaike en Santje en Teus). En het gaat goed met Hammie, hij leeft nog steeds. Nou denk ik dat hamsters zo'n 2 jaar worden, dus de kans dat we hem nog in levende lijve zien is klein, maar ik hoop niet dat ik na het verzenden van dit berichtje, daarmee Hammie de dood heb ingejaagd. We denken nog wel aan hem (of haar), Baaf en ik. Verder zijn de golven inderdaad nog heftig. En je word er echt wel een beetje gek van. Zeker als je 's morgens een kopje koffie wilt pakken en dan hebben we het over een schepje nescafe, want filterkoffie is he-le-maal uit den boze in dit geval, dan bestaat er een kans dat je een schepje koffie in je beker mikt en dat dan de beker omvalt. En dat niet een keer, nee wel 3 keer. En dan heb ik het alleen nog over koffie. De thee en met name de thee van de kinderen, is wonder boven wonder nog steeds goed gegaan. Oei, dit is weer zo'n gevaarlijke uitspraak! Maar eten koken is ook geen feest. Het lukt wel, maar in fases en nee, we hoeven het nog net niet van de grond te schrapen, maar we worden wel ontzet-tend handig!
Vandaag hebben we ook weer buiten gedoushed met z'n allen, dat is wel een feest. Goed vast houden aan de reling en je lekker laten opfrissen. Vandaag hebben Baaf en ik ook even langs de reling gezeten met de voeten in het water. Er gebeurt nog niet zoveel verder. We zijn nog te ver van land, zo'n 1000 kom voor er wat gebeurt. Maar we mogen niet klagen, het schiet op. En om nu nog meer mijlen te maken, hebben we vanmorgen de parasailor gezet. Weliswaar met teveel wind, maar we willen mijlen maken. We lopen zo'n 30 mijl achter op de Brandaan en de Barbarossa (hoe is het mogelijk?!) dus in de achtervolging! We gaan ruim 7 knopen...........

Geen opmerkingen: