maandag 30 november 2009

Maandag 30 november 2e nachtje op zee/ 225 mijl afgelegd

Ook de 2e nacht zit er weer op! Gistermiddag trok de wind aan. Ook dat was voorspeld. Zoveel mijl buiten de Canarische eilanden zou er weer wind zijn en die is er. We zitten op 15-20 knoop. Hebben gisternamiddag de parasailor binnengehaald en varen nu in de zogeheten klaverstand. Genua bak, grootzeil stuurboord om maximaal van die wind te profiteren. En het gaat goed. Doordat de wind gisteren al begonnen te waaien is, heeft de zee wel opbouw van golven gekregen. En omdat wij dus voor de wind gaan, hobbelen we van links naar rechts. Baaf en ik nemen af en toe een pil en ik moet zeggen met mij gaat het prima! Baaf is nog steeds aan het chillen, hij vindt het maar niks. Daniel heeft gistermiddag helaas migraine gekregen, maar slaat zich er dapper doorheen. Mijn held is ook een bezig onderhevig aan de golven. Die kleintjes zijn nog steeds aan het zingen en aan het klieren dus daar is niks mis mee. Ik heb vanacht de dvd van "Sinterklaas en het geheim van het grote boek" gekeken. Leuke liedjes en ik heb helemaal dubbel gelegen over die dokter die op vakantie is.......hoe verzin je het! Vanacht een grote "unit" gezien, dat wil zeggen, een ander groot schip. Verder is het stil hier op zee. Het zonnetje schijnt en de wind waait......

2 opmerkingen:

Unknown zei

zien jullie wel andere schepen op de radar, of is het echt leeg?

Unknown zei

stoer hoor!
xxx