dinsdag 17 november 2009

Nog steeds op zee

Ik loop wacht! Ik loop wacht van 20-23, Daan van 23-2, ik van 2-5, Daan van 5-8 en gaat meestal daarna nog een uurtje tukken. Het is nu 3 uur geweest. Het is een hele donkere nacht. De tweede op rij, wel sterren geen maan. En waar die maan nu weer is, er zal wel een nieuwe maan komen. We zullen de kinderen deze les maar eens uitleggen, altijd leuk om te weten en hopelijk zullen ze het onthouden. Het is hier ook bewolkt, grote zwarte wolken, zal er wind in zitten? In Marokko hadden we 3 weken lang een strak blauwe lucht, maar dat zal voorlopig ook wel over zijn. Ik zie ook weer vissersbootjes, een teken dat we wat dichter bij land zitten. In Marokko kwamen ze gevaarlijk dichtbij, vroegen om sigaretten of zeiden alleen maar gedag. We hebben ook nog die onderhandelingsslof sigaretten liggen, maar als er meer dan 4 pakjes uit zijn, is het veel. Men vroeg op het laatst gewoon direct om geld. Ik heb me afgevraagd of dat nou ook werkelijk zo verkeerd is in een land waar je gewoon niets hebt? Als wij iets wilden,zoals in de haven liggen, de weg weten, een nieuwe beugel voor de parasailor, dan waren ze zeker bereid om het je uit te leggen of om iets te regelen, maar daar moest je dan bij voorbaat al voor betalen. Weet je, we zijn het gewoon niet gewend en stiekem vind ik het ook wel fijn dat dat nu even niet meer hoeft. Alhoewel, hoe zou het op de Kaapverderden zijn? Of in de Carieb? Daar schijnen toch ook wel van die regelmannetjes de boel te regelen voor je. We hebben ook weer 2 dolfijnenshows gehad. Blijft geweldig, om die gestroomlijnde beesten rond je boot te zien spelen. Vanmorgen heeft Daniel ook een zeeschildpad gezien. Hij lag "als een stuk hout" te dobberen. Voor de rest gebeurt er niet zoveel. Baaf was nog steeds niet lekker, dus van school komt er nu niet zoveel en iedereen is aan het liggen of aan het "chillen". Zal mij benieuwen hoe het straks gaat als we langer op zee moeten blijven. Met een pillentje gaat het goed en nu moet ik weer even vissersbootjes gaan uitwijken en de wacht houden!

Geen opmerkingen: