woensdag 4 november 2009

Agadir

Tja Agadir, het toeristen paradijs, maar dan in negatieve zin. Schoon is het hier wel, maar we zitten nu in een nieuwe marina met Nederlandse prijzen. Langs de kade is zelfs een Mexx winkel en een ZARA, geweldig, maaaaaaaar Nederlandse prijzen! Geen wasmachine, dus ik ben de afgelopen 2 dagen alleen maar bezig geweest met wassen in mijn eigen kleine wonder-wash machientje. Nog steeds ben ik blij dat ik hem heb, maar het kost zo ongelovelijk veel tijd! Als we uit de marina lopen, sta je in de wereld van al die mensen die ongelovelijk aan je kunnen trekken, wil je dit, wil je dat, taxiiiiiiiii!!!!!!, kom bij mij eten, nee kom bij mij!!!!! Ik word er gek van! Over gek worden gesproken, we konden in 1e instantie de haven niet vinden. Kom nooit in het donker ergens aan, maar ja in ons geval kon het niet anders, we konden niet in het donker vertrekken vanwege de onzettende deining in Essaouira, die moesten we echt bij daglicht doen en het was 12 uur varen. Om 18.00 uur is het alweer donker, dus we konden niet anders dan in het donker aankomen. Tja en toen voeren we een club binnen, we konden er overnachten, dat was allemaal prima, maar ook het circus moest hier plaats vinden. Dus weer dokter, immigratie, politie, douane en nog een keer immigratie en nog een keer douane en niet wanneer jij dat wilt, nee, wanneer zij dat willen! Daan laat het gelaten over zich heen komen, speelt het spelletje mee. Ik ben daar minder goed in. Maar goed toen het eindelijk klaar was mochten we naar de marina en dat is echt 100 meter verderop en je raadt het al, weer politie en nogeens een keer!!!! pfffffffft
Maar vandaag hebben we een trip Marokko geboekt en zullen we morgen om 8.00 uur vertrekken. We gaan eerst naar Ouarzazate, zo'n 8 uur rijden met de auto. Vanuit Ouarzazate naar Mhamid en daar gaan we 2 dagen op kamelen door de woestijn crossen. We zullen waarschijnlijkerwijs in tentjes (?) slapen........van Mhamid naar Ait Ben Haddou en vandaaruit naar Marrakech. ook daar zullen we 2 nachten slapen. Vanuit Marakech naar Imlil, dat is dus weer in de bergen en zullen daar in Kasbah Toubkal 1 nacht doorbrengen. Geweldig, moet je maar eens googlen! Maar goed, we gaan ons veilige "huis"verlaten en hopen donderdag 12 november weer terug te zijn in Agadir. We hebben geen internet, nemen geen laptop mee of zullen we dat wel doen????? Nou misschien eigenlijk wel.......In geval van nood zijn we te bereiken op Daniel zijn mobiele nummer........Verder wil ik nogeens iedereen bedanken voor alle lieve en leuke berichtjes, ik ben daar echt ontzettend blij mee maar kan onmogelijk iedereen terug mailen. Dus denk niet, Mo vind er niets aan, want ik vind het echt geweldig en het zijn mijn lijntjes naar het thuisfront...........en dan wil ik ook de families bedanken voor het 1 november cadootje uit de hadou mand! We zouden eigenlijk een Hollands hoekje moeten inrichten hahahaha. Maar we vinden het fantastisch en het is vechten wie het cadootje mag uitpakken!

1 opmerking:

Unknown zei

WOW dat Kasbah Toubkal lijkt me echt fantastisch. Hoe is de bewaking van de boot als jullie er niet zijn? Dat lijkt me dan weer spannend. Maar ja ik ben niet zon wereldreiziger ;)
Veel plezier in de tentjes en fantastische Marokko tocht die jullie te wachten staat.