vrijdag 28 mei 2010

240 mijl gelegd in (2x 24 uur) nog 595 mijl te gaan

Dag 2 of eigenlijk dag 3? Hmmmmmm, 3 dagen, 2 nachtjes, na 48 uur hebben we 240 mijl afgelegd. Dat is niet veel, er stond nauwelijks wind. Gisteravond nog heel lang in een onweersbui rondgedobberd. Gelukkig hadden we de motor aan, zodat we nog enige voortgang maakten. Maar links en rechts waren van die flitsen te zien en daar dobber jij dan totally alone......Daarna brak de hemel open en kregen we een flinke bui over ons heen, die wel 2 uur duurde. Zat ik daar, in mijn onderbroekkie en mijn zeiljack aan. Voor eerst een beetje koud! Om 6.00 uur vanmorgen wakkerde de wind aan en dat hebben we geweten. We waren het duidelijk niet meer gewend. Veel hebben we niet gedaan, ook niet kunnen doen. We waren er allemaal een beetje weeig van. En de kinderen........wat is een veelvoud voor vervelend? Nou dat waren zij, alledrie! Ik vond het wel weer knap van mij dat er weer eten op tafel stond. Althans je moest je bord goed vasthouden, maar het is wel gelukt om in die mickey mouse keuken te jongleren met allerlei ingrdienten. Rijst met kipfilet in een lekker jusje, met knapperige salade en een hele mooie oranje paprika! Ik ben er trots op! Nu is de wind wat afgenomen, de golven nog niet, zodat we allerlei kanten ophobbelen. We hebben de koers maar wat verlegd, maar vele helpt het niet. Wel fijn dat het niet meer zo voort dendert ook al gaat dat ten koste van de snelheid!

Geen opmerkingen: