maandag 15 februari 2010

St. Vincent, La soufriere

Vandaag Valentijnsdag, wat een mooie dag! Vanmorgen om half 7 eruit en ons klaar gemaakt om om 7.30 uur te vertekken! Na een uurtje rijden met een veel, echt veel te dure taxi (en dat gaan we gewoon niet vertellen!!!!) kwamen we aan bij de voet van de vulkaan La Soufriere!
St. Vincent is arm, de huizen zijn klein, vervallen, maar er staat ook wel hele kleurige en fleurige tussen. Floris zei al, zo arm zijn ze hier niet, want de mensen rijden nog in auto's! Hmm.
Door een bananenplantage naar de vulkaan. Van daaruit het trail volgen en dan kom je er!
Ja, ja. Dat trail duurde 2 uur, niet gelogen, super stijl naar boven en met een gids. Alleen hadden we het laatste stuk niet kunnen vinden. De kinderen hebben het echt fantastisch gedaan, misschien nog wel beter dan papa en mama. Die zijn, nu ik dit stukje aan het tikken ben, echt kapot! Mijn voeten moeten echt hoognodig rusten, maar ik heb nog wel een "to do" lijstje voor ik mag gaan liggen. De wandeling was dus echt waanzinnig. Zwaar, maar mooi en werd beloond.
Althans, we kwamen boven bij de krater en daar is het zo waanzinnig stijl dat ik er zelfs een beetje eng van werd. Ik heb geen hoogtevrees, maar als je die niet hebt, ontwikkel je die in pijlsnel tempo aldaar. En die kinderen joh, zo ontstuimig als ze zijn, ik zag ze al naar beneden vallen.....brrrrrr! En koud dat het was, je bent toch ineens op 4000 ft hoogte, dat is zo'n 1300 m
vanuit het niets. Dus ik denk dat we nog geen 5 minuten boven zijn geweest, gingen we alweer naar beneden. Terug lopen naar beneden is altijd makkelijker dus dat deden we in anderhalf uur. Daarna nog langs de "black point tunnel" , een tunnel die uitgegraven werd door de slaven in 1815 om suiker door te transporteren, die daarna ingescheept kon worden. Wij dachten dat ook daar een stuk van de film "the pirates of the caribean"was opgenomen, maar dat waren misschien enkele scenes en er was niemand die daar wild van werd. Moeten we toch naar Wallilabou. Maar eerst ga ik morgen met Baaf vliegen van St. Vincent naar Barbados. Baaf gaat naar papa ( en Maaike, Santje en Teus) en dat gaat hij alleen doen. De kanjer! Ik breng hem naar Barbados viegveld en daarna vlieg ik terug naar St. Vincent. En die gekke Baaf heeft niet eens een lange broek meer die hij past!

Geen opmerkingen: