donderdag 25 februari 2010

Rodney Bay, dag 6

Nog steeds in Rodney Bay! Het is een mooie Baai, maar we liggen in de haven, soort van te wachten en komen nauwelijks tot ontspanning. Ik denk dat we allebei ook wel zoiets hebben van, dat komt straks wel weer! Daniel is erg druk met klussen. Gisteren heeft hij goed werk verricht. De slangen van de toilet achter zijn vervangen en ik zal je zeggen, dat was geen onnodige klus! De details zal ik maar voor me houden! Ook heeft hij een ventilator geinstalleerd in de motorruimte. Waarschijnlijk heeft de warmte ervoor gezorgd dat de dynamo is doorgebrand. Onze hele nieuwe dynamo is helaas overleden. En hier in Rodney Bay hebben ze natuurlijk niet het merk wat wij hebben en als we moeten wachten op een nieuwe uit Nederland, dan kunnen we nog wel even wachten, dus een nieuwe gekocht en een andere geplaatst. Dat lijkt makkelijker dan het is, want bij de dynamo hoort ook een nieuwe regulator. En als ze nu allemaal op elkaar zouden lijken? Dus moet er ook weer een nieuwe beugel worden gemaakt die het hele zooitje op zijn plaats houdt.En dat gebeurt dan op 1 dag. Vandaag zijn we weer een dag verder en Daan heeft net de nieuwe beugel opgehaald, die net weer niet past. Zo gek, dat we niet kunnen ontspannen. De waterwaker staat in de werkplaats, de onderdelen waren op het eiland en inmiddels ook in de werkplaats. Zouden ze er al mee bezig zijn? En ik, ik ben lekker aan het schoonmaken, want van al dat klussen wordt de boot behoorlijk vuil. Ook is alle was vrijwel weggewassen en ook dat geeft rust.
De supermarkt is mijn favoriete bezigheid van dit moment. Ik ben al aan het bevoorraden. Hier zit een tamelijk goede, goedkope supermarkt dus ik grijp mijn kans. Het moet natuulijk wel in etappes, anders kan ik het niet dragen. En de relatief armere eilanden hebben een flinke deuk in mijn voorraad geslagen. Dus ook dat komt goed. Nu maar afwachten hoe deze dag gaat verlopen........

Geen opmerkingen: