vrijdag 26 februari 2010

Kakkerlakken?

Zo'n kop doet het hem altijd wel, denk ik zo! Het volgende probleem heeft zich aangekondigd. Een paar weken geleden (let wel: weken geleden) zagen wij een torretje tussen het fruit. Nu behoor je fruit altijd af te wassen en eigenlijk ook alle wikkels van de conservenblikken te halen, maar wij dachten, dat loopt zo'n vaart niet! Totdat vanmorgen wederom een tor-achtig ding uit een keukenkastje kwam zetten! Daan vindt het een kakkerlak. Ik dacht altijd dat kakkerlakken groot, glimmend en ontzettend vies waren! Dit was gewoon zo'n klein miezerig oranje ding met jawel, van die voelsprietjes en dus kakkerlak genoemd! Whaaaaaaaaaaaah! Je begrijpt, spuitbus in de aanslag! Nu zijn we toch aan het klussen in de haven, dus dit klusje kan er ook nog wel bij!
Alle keukenkastjes ontruimd en bespoten. En daarna ben ik er voorlopig maar mee gestopt, want eigenlijk weet ik, als het echt een kakkerlak is, zijn we zuur en moeten we eigenlijk de hele boot ontruimen! We wachten dus nog even (vol spanning) af tot het volgende beest zich laat zien en ik kan je vertellen, daar hou ik iedereen van op de hoogte! Gelukkig hebben we ook goed nieuws! Vanmorgen zijn we hopelijk weer "on the move". De watermaker is gemaakt en het kostte ons niets! Vreselijke goede service vanuit Nederland en hier ter plekke! Dus vertrekkers opgelet, ik raad echt iedereen aan om in een watermaker te investeren. Het is een super ding. Als het werkt tenminste en dat doet hij weer. Alle onderdelen op de garantie en nog vernieuwd ook! Ik ben er heel erg blij mee. Nou de dynamo is ook vervangen (Henk je bent een schat, we hebben aan de relais gedacht, maar helaas was dat niet het probleem) en dus ook de regulator. Die twee schijnen bij elkaar te horen, als de zon en de maan! En het zonnetje schijnt weer. Verder gaat er helaas geen vlucht (met vliegtuig) van hieruit of andere verder gelegen eilanden, zodat wij genoodzaakt zijn Baaf met de boot op te halen op Barbados. Dat betekent omvaren. 24 uur koers zetten naar Barbados. Dus je begrijpt we hebben wel even wat voor onze kiezen, maar blijven lachen. Want zojuist hebben we net gedaan of we ergens in een resort vertoefden en konden daar heerlijk van zwembad en andere neuzelheden gebruik maken. Heerlijk, dat heb ik de hele week al willen doen. Verder is de kleine Pjotter ook in Rodney Bay haven aangekomen en daar hadden we gisteren een gezellige borrel mee. We are back en zo voelt het ook!

Geen opmerkingen: