zondag 20 juni 2010

Dag 15, nog maar 30 mijl te gaan!!!!!!

Land in zicht!!!!!! Over enkele uren zullen wij aankomen op Horta, de hoofdstad van het eiland Faial. We kunnen diverse vulkanen al zien liggen. Hier hebben we lang, heel lang naar uitgekeken. We zijn blij. Blij dat we het gehaald hebben en blij dat we er bijna zijn. Ook vandaag, hoe kan het ook anders, is het een mooie dag! We hebben de parasailor weer opgezet en gaan gestaag op ons doel af. Er staat een mooi windje 14,15 knopen wind uit de ideale hoek. We worden verwend op deze laatste dag! De verwachting is dat we rond 9 uur vanavond aan zullen komen. Dan hebben we wellicht weer mobiel bereik, internet, wasmachines, rustig vaarwater, borrels, aanspraak en gezelligheid. De Brandaan is er al, zij hebben een plekje voor ons allen gereserveerd. Volgens de verwachting moet de Zilvermeeuw nu ook aangekomen zijn. Barbarossa vaart op 12 mijl afstand van ons. Niet te geloven hé?! Een zelfde soort scenario hadden wij met onze eerste grote oversteek, toen kwamen wij na 1900 mijl, een uurtje NA Brandaan en Barbarossa aan in Suriname! Ik ben trots op ons! Trots op de kinderen, die elkaar zo af en toe in de haren zitten, maar die dit ook weer na 5 minuten vergeten zijn en die het echt uitstekend gedaan hebben. Kanjers zijn het, zij hebben niet geklaagd! Baaf, die toch ook nog aan school heeft gedaan en uiteindelijk toch ook in zijn afrondingsfase is gekomen! En mijn man, de kapitein, wordt vandaag wegens vaderdag een klein beetje extra in het zonnetje gezet, op hem ben ik bijzonder trots! Hij heeft ons, met vooral veiligheid in het vaandel, toch over deze grote plas geleid! En tenslotte toch ook wel een beetje op mezelf, ik heb wel geklaagd, dat moet ik toegeven, want het is en blijft mijn ding niet die oversteken, maar ik heb het toch maar weer mooi gedaan en we hebben het met z'n allen toch maar weer mooi gedaan! We gaan aan de champagne (die we nog van Gerard en Karin gekregen hebben, dank je wel daarvoor!)en ik heb vernomen waarschijnlijk ook aan de Hollandse appeltaart.............

2 opmerkingen:

Unknown zei

heeeeeeee,

gefeliciteerd!!!!! wij zijn ook heel erg trots op jullie. Laat je de champagne smaken en hebben snel contact via skype. kus van coversfamily.

Unknown zei

Super! Wij zetten de champagne alvast klaar voor het laatste stukje!