vrijdag 18 juni 2010

Dag 13, nog 273 mijl te gaan!

En we vergeten toch bijna een blog te schrijven over vandaag! Waarschijnlijk komt dat, omdat we niet zo heel veel hebben meegemaakt vandaag. Vanmorgen begon slecht, ik was er helemaal niet happy mee. Daniel zit me dan een soort van uit te lachen, waardoor ik dan ook wel weer lachen moet, maar ik had absoluut geen reden om te lachen! Er stond wind, heel veel wind, zoveel, dat de boot al sinds enige uren zo schuin stond dat hij water maakte in de gangboorden. Op zich niet zo heel erg, een boot kan dat goed hebben, maar binnen in de boot, staat ook alles schots en scheef inclusief jezelf! En daar ben ik nou wel een beetje klaar mee. Altijd maar scherp aan de wind moeten varen! Daarbij kwam dat de wind ook nog eens uit de verkeerde hoek kwam, dus we voeren sowieso de verkeerde kant op en het miezerde, de wereld zag er weer grijs en grauw uit. Kortom weinig reden tot lachen! Máár, daar kwam toch de ommekeer, want op een gegeven moment draaide de wind, viel hij weg, mocht de motor aan en kwam het zonnetje door! De boot vaarde niet langer schuin en ik kon een boterkoek bakken. Dat had ik Daniel beloofd, want hij vindt het altijd jammer als de wind wegvalt! Afijn, we vermaken ons hier wel, hebben hoop lol en nog 2 dagen te gaan!

Geen opmerkingen: