dinsdag 13 april 2010

St Maarten - continued...

Ken je die van dat jacht dat het water uit zou gaan? Nou, ze gingen uiteindelijk niet.
Dat is althans een beetje het verhaal van ons op dit moment. We zouden gisteren de kant op gaan voor een nieuwe antifouling laag. Dat is hard nodig, want de groene baard op de waterlijn neemt verontrustende vormen aan. Maar ja, het weer hier is momenteel net als in Nederland: regen en wind, het lijkt wel herfst. Naar onze begrippen dan, want we lopen natuurlijk nog wel in korte broek en zwemmen elke dag nog gewoon een rondje boot. Rondom die groene baard. Maar die regen belemmert wel het verven van het onderwaterschip, dus dat hebben we gisteren maar een weekje uitgesteld. Gelukkig terwijl de boot nog in het water ligt, anders hadden we een week voor niks op de kant gelegen en dat is geen pretje.
Komende week gaat er dus wat anders uit zien dan eerst gedacht. Vandaag toch nog maar een dagje hier in Philipsburg gebleven want met school, boodschappen, kapper en alvast een moederdag kadootje kopen in dit shoppers paradise is de dag zo gevuld. De kapper was hard nodig bij de jongens, maar ze hebben het weer zo kunnen draaien dat ik het verschil niet zie tussen voor en na. Nu is een "St Vincentiaanse tondeuse" (zie foto´s van mij op St Vincent) ook niet direct nodig, maar enige waar voor mijn geld druk ik toch wel uit in verminderde centimeters haar. Oplettend als altijd had ik ook niet door dat Mo ook haar haar had laten doen. Maar gelukkig heb ik wat credits opgebouwd met de gezamenlijke aanschaf van een moederdag kadootje. Hierover kan ik verder natuurlijk nog geen mededelingen doen.
Met Modesty en Jonathan is het hier nog erg gezellig. De kids spelen veel bij elkaar en wij drinken regelmatig samen een borreltje. Baaf heeft gisteren opgepast bij de Modesty zodat zij uit eten konden, een voorbeeld dat vanavond door Jonathan wordt gevolgd. Verder is het plan om morgen dan toch maar te vertrekken uit deze baai. Het weer wordt pas donderdag/vrijdag weer wat beter, maar we willen wel eens wat anders zien dan cruiseschepen die aankomen en vertrekken. Het plan is de komende dagen wat andere baaien van St Maarten te verkennen, zondag hier terug te keren om enkele dagen op de kant te gaan en daarna weer door te varen. We houden jullie op de hoogte!

Geen opmerkingen: