zaterdag 6 maart 2010

Nog steeds in Rodney Bay

Eens even kijken. Het is hier 31 graden en zuid oosten windje, windkracht 4-5! Ik heb gehoord dat het in Nederland weer sneeuwt..... Vond het eerst wel jammer dat we niet mee konden genieten van de witte kerst en het ijs, maar ben nu wel blij, want wat duurt de winter lang dit jaar! Wij zijn nog steeds in Rodney Bay. Inmiddels liggen we wel heel mooi in de baai en niet in de haven, dus behalve het heen en weer rollen is het hier wel relaxter. 's Morgens weer een duik rond de boot en de dag kan beginnen.
Veel hebben we de afgelopen dagen niet gedaan. We liggen naast de Waterman en de kinderen spelen en maken ruzie volop! En ook de Mjolner is hier aan komen waaien. Nu is de Mjolner alweer de kant op, want zij kreeg een nieuwe laag antifouling erop gesmeerd. Helaas ging dat klusje niet van een leien dakje want er kwam het verkeerde spul op, zodat Jeroen en Louise nu al 2 dagen bezig zijn om die oude lagen er weer vanaf te halen!!!!!! Ik hoop echt niet dat wij het water nog uit moeten!!!!!! In de tussentijd hebben wij Pigeon Island bekeken en zijn we (natuurlijk) in de brandende zon naar het fort gelopen! Erg mooi en zeer de moeite waard. Daarna had ik voldoende moed verzameld omweer eens een biertje te drinken op een resort en daar de kinderen uit te laten in het zwembad. Helaas was het dit keer een resort waar kinderen niet zijn toegestaan en gingen we dus weer terug naar de boot hahahaha! Gisteren hebben we een autootje gehuurd (duur!) en St. Lucia verkend. Laten we zeggen dat we de hele dag gereden hebben en achter taxibusjes aan die een Italiaans cruiseschip aan het uitladen waren! Mijn hemel! We hoefden niet meer op de kaart te kijken, de hotspots werden acuut geregeld! We zijn naar de Sulphur Springs geweest, de zwavelhoudende bronnen in de vulkaan. Het hele eiland, eigenlijk alle eilanden in de Carieb, zijn het gevolg van vulkaanuitbarstingen en hier op het eiland is er dus nog een stukje aktief in de vorm van zwavelhoudende bronnen en eigenlijk verwachten ze eind deze eeuw weer een nieuwe uitbarsting! Dit wordt iedere dag, ieder uur, iedere minuut in de gaten gehouden! Wel en mooi gezicht met een rotte eieren lucht!
Daarna lekker gelunched op een resort met een zwembadje en weer terug met het autootje waarna we nog een wandeling gemaakt hebben ergens midden op het eiland. Daar leek het wel herfst, alle bladeren waren al gevallen vanwege de droogte, wat een maf gezicht. Ook nog een mini-zoo gezien, met iguana's. Een leguaan variant. Ze waren zeer agressief aktief! Niet eentje die je graag in het donker wilt tegenkomen! En vandaag zijn we naar Castries geweest, de hoofdstad van St. Lucia. Naar de markthallen. Ach, zo zijn we toch een beetje bezig! Morgen varen we naar de baai waar het vliegveld naast ligt, zodat ik daar maandag heen en weer kan vliegen om Baaf te halen op Barbados. Helaas heb ik geen stempel gekregen, maar volgens Daniel is dat niets om je zorgen om te maken.............