donderdag 11 maart 2010

Baaf weer terug op de boot!

Maandag mocht ik Baaf ophalen en vloog ik van St. Lucia naar Barbados. Dat ik geen stempel had, was toen het probleem nog niet. Dus toen ik op Barbados aankwam, wist ik dat Baaf zijn vliegtuig vertraging had en dat, als ik nou maar in niemandsland kon blijven (tussen vliegtuig en douane in) ik hem daar wel ergens tegen zou komen. Erg makkelijk gaat zoiets niet. Want wat moet ik daar? Wat doe ik daar? Ik moet gewoon in de rij staan net als iedereen voor een stempel in mijn paspoort. Maar met wat enige uitleg mocht ik toch blijven wachten. En ja hoor, daar kwam mijn stoere vent! Mijn tranen moest ik inslikken, want na een hallo, volgde al snel een "doe normaal mama" Okee dan! Fijn dat hij weer terug is......Nu mocht ik samen met mijn u-emmetje (uncompanied minor) door de douane bestemd voor de crew! Ook dat klinkt makkelijker gezegd dan gedaan, want vergeet het maar, dit was geen goede aktie! Wat deed ik nou vanuit St. Lucia naar Barbados en ja, ik kan daar wel zeggen dat dat mijn kind is, maar toevallig komt hij wel uit Nederland! Uitleg van mijn kant was niet nodig. Ik werd bestraffend toegesproken dat ik me er maar niet mee moest bemoeien. Een tweede beambte werd erbij gehaald en ook een derde. Uiteindelijk mocht ik na wikken en wegen toch mee met mijn kind en zijn begeleider door de douane. Daarna mocht ik een papier ondertekenen en was mijn kind weer van mij! Met loodzware tassen, waarvoor heel veel dank, mochten wij zo de douane doorlopen. Dat was het eerste gedeelte. Maar nergens hadden ze karretjes zoals op Schiphol, nee je huurt een koerier in voor Barbadose dollars (die we niet hadden) of je zeult gewoon zelf! Dan maar zelf zeulen.....pfffffft. Wij weer inchecken voor de vlucht van Barbados naar St. Lucia. Ik was al ingecheckt, want dat vond die meneer op de heenweg zo handig! Nou toen kwam daar eindelijk het probleem dat ik geen stempel had. Want wat ging ik in St. Lucia doen? Ik kwam daar net vandaan. En mijn kind, die had nog helemaal geen stempel van St. Lucia in zijn paspoort? Nee, dat klopt, want Baaf is van St. Vincent naar Barbados gevlogen en was niet eerder op St. Lucia geweest. Nou dat kan allemaal wel zo wezen, maar heb je dan een bewijs van je boot? Hoe heet die boot dan eigenlijk? Een tweede beambte erbij gehaald en toen een derde. Tussen neus en lippen wordt dan nog even je nationaliteit gevraagd en dan ben ik toch wel weer dankbaar dat we Nederlands zijn en mochten uiteindelijk daarom doorlopen. Door de douane en immigratie was daarna geen probleem meer. Maar toen merkte ik dat mijn mobieltje was verdwenen, jemig wat onhandig! Ook staan daar alle nummers in, dus ik kon helemaal niets. Voor Baaf was het hier 19 uur, in Nederland 12 uur 's nachts, maar hij deed het goed. Toen bleek het vliegtuig vertraging te hebben en toen we er uiteindelijk inzaten bleek 1 propellor het niet te doen en mochten we het vliegtuig weer uit! De muntjes telefoon deed het niet op Nederlandse nummers, collect call was niet mogelijk en mijn creditkaart werd niet geaccepteerd, uiteindelijk kon ik een telefoon van de vliegmaatschappij lenen en heb ik een nummer ingetoetst waarvan ik dacht dat het Daniel zijn nummer was, maar die nam niet op! In Nederland naar papa Jochem gebeld, maar toen inmiddels al 1 uur 's nachts, die sliepen natuurlijk al. Toch maar weer datzelfde vliegtuig in en ik kan je zeggen, dan zit je niet lekker! Baaf was gelukkig in slaap gevallen! Uiteindelijk landen we zonder problemen in St. Lucia en mochten we zelfs zo door de douane en immigration lopen. Wat zat er eigenlijk in die tassen? Hmmmmmm, clothes and presents, nou loop maar door!!!!!! In de haven aangekomen, moest ik nog verzinnen hoe ik Daniel vanuit de baai naar de steiger kon laten komen met de dinghy. Eerst nog even achter een securityman aangelopen omdat ik Daniel via de marifoon wilde oproepen, maar die bleek net een sigaretje te zijn gaan roken en spoorloos verdwenen. Uiteindelijk kreeg ik Daniel te pakken , die dan ook nog eens verbaast vraagt, waarom ik mijn telefoontje toch maar niet beantwoord! Baaf lag uiteindelijk na een hele lange dag uiteindelijk om 10 uur 's avonds, dus voor hem 3 uur 's nachts te rollen in zijn bloedhete (30 graden ook 's nachts) bedje! Welkom thuis Baaf!

Geen opmerkingen: