zaterdag 13 maart 2010

De tassen uitpakken!

De volgende dag volgde het uitpakken van de tassen. Wat leuk, wat veel cadootjes!!!! Van school kreeg Floris een heel mooi boek met allemaal tekeningen en brieven van zijn klasgenootjes en ook Katelijne kreeg een boekje met mooie tekeningen en nog een hele mooie lieve brief van haar vriendinnetjes O'dell en Roos. Wat lief!!!! Wat mooi!!!!! Juffen bedankt!!!!!! En iedereen die hiervan af wist, bedankt!!!! Zo leuk!!!En de tassen van Baaf, ook allemaal zulke fijne spulletjes!!! Jolanda echt super, super bedankt voor alle moeite die je voor ons hebt gedaan! Natalie ook super bedankt voor de puzzeltocht door ons huis en het bijstaan dat de tas bij Baaf terecht kwam! Maaike en Jochem bedankt dat Baaf weer met de tassen bij ons terecht kwam!!!! En iedereen voor alle mooie tekeningen, wat een verrassing dat jullie wisten dat Baaf zou komen en hij dat mee zou kunnen nemen! Super bedankt allemaal! Baaf heeft het ook echt fijn gehad in Nederland! Zo hebben we de hele ochtend genoten van allemaal mooie en fijne dingetjes en moesten we nog een soort van haasten om door te gaan. Snel iedereen gedag zeggen, de Waterman en de Mjolner (die nog steeds op de kant staat) voor de afgelopen fijne dagen vol gezelligheid. Nog even een bliksembezoek aan de supermarkt en het anker ophalen. Dat was sneller gezegd dan gedaan, want Daniel had een achteranker uitgegooid tegen het rollen, maar dat kreeg hij met geen mogelijkheid meer het dek op. Bleek nou, dat hij aan een rotsblok aan het trekken was en toen we dat eenmaal wisten was het even het water in, rotsblokje loswrikken en trekken maar. Dat hadden we eerder moeten weten, het had ons een uur gescheeld. Met een heerlijk backstag windje, 15 knopen, windkracht 4, zijn we toen naar Martinique gevaren, 30 mijl verderop. We zijn er iets eerder uitgestapt dan waar we wilden en kwamen zo nog in de schemer in de baai van d' Anse Arlet. Helaas hebben we daar alleen maar liggen rollen zodat Baaf gelijk naar bed ging, hij had nog last van zijn jetlag en ik eigenlijk maar gelijk er achteraan. Zo lag Baaf om half 9 en ik om 9 uur al in bed. Baaf is van ellende toen maar buiten gaan liggen, want het was zo warm en zo rollerig dat hij daar in slaap is gevallen. Daniel volgde om 22 uur. Minder gezellig helaas. Vanmorgen een heerlijk ochtendduik en je moest je echt vasthouden om niet om te vallen zo gaat de boot heen en weer. Dus algauw maar weer het anker opgehaald en nu varen we recht op Port de France af, alwaar we gaan ankeren en daar maar even aan school zullen beginnen....... In Port de France lagen we ook weer zo heen en weer te gaan, dat Daniel ons ingeklaard heeft (wat een makkie) en dat we na school en een paar wasjes, alweer door zijn gegaan. Nu richting "Les Trois Islets". Nou hier aangekomen, geen golfje te zien, heerlijk warm water en heerlijk rustig liggen we naast een golfbaan. Dat hebben we lang niet gezien! Even de kant op voor een ijsje, maar de kinderen hadden helemaal geen trek in een ijsje en wilden op de boot blijven!!! Dan maar even samen de kant op voor een biertje. En tot onze verbazing is Martinique inderdaad super frans. Compleet met een kerkje, dorpspleintje en een terrasje. Een piepklein supermarktje, maar helaas niets frans in de winkel! Ach, we liggen na 3 nachten voor het eerst weer rustig, dus hier blijven we morgen dan ook nog maar even bijkomen en alles voor school op een rijtje zetten. Daarna zien we wel weer verder!