zondag 14 maart 2010

Dominica

En zo liggen we na zo'n 30 mijl varen op Dominica. Baaf en ik hadden het weer te pakken, we hebben ook zo lang niet gevaren.Beiden misselijk en niet veel kunnen doen. Gelukkig was mijn held, Daniel, in topvorm dus hij heeft lekkere broodjes gemaakt. Het voordeel van een eiland wat helemaal frans is, is dat ook de stokbroden weer helemaal lekker zijn met paté en met brie, jammie jammie. Zo gek dat ik niet afval.....En wat ik helemaal vergeet te zeggen, is dat we gisteren de hele dag regen hebben gehad. Dat is een tijd geleden, de laatste grote vreselijke bui was in Portugal met opa en oma. Ach gerrem, die was heftig! Opa en oma weten dat vast nog wel! Maar goed, we liggen wel weer te rollen en volgens Daniel zal dat vanaf nu wel vaker voorkomen. Vandaag geen school, vandaag tourtje Dominica. We stonden om 9 uur klaar om door de watertaxi opgehaald te worden. Nog even wachten op het busje en het busje bleek afgeladen. Maar goed, dat is dan toch eigenlijk ook wel weer leuk, want er zat een Engelse familie in, die net als wij een rondje Atlantic doen. Met 2 kindertjes die goed aansluiten bij die van ons! Eerst gingen we naar de Victoria waterfalls. Dat was een klein uurtje klimmen, maar dan ook echt klimmen! Indiana Jones is er niks bij. Ik had gelukkig mijn bergschoenen aan, maar de mochten na 5 minuten alweer uit, want we moesten de rivier 5 keer oversteken. Bergschoenen aan en bergschoenen weer uit en dat 5 keer, was geen optie! Dus op blote voeten het hele traject afgelegd. Overbodig te zeggen dat ik nu toch echt wel pijn in mijn voeten heb. Maar die "falls" waren echt de moeite waard, schitterend! De mooiste van de reis tot nu toe en ik durf zelfs te zeggen, dat het de mooiste blijven! Ik wilde ook heel graag naar de Titou Georges, dus daar gingen we ook naar toe. Daar is ook weer een deel van "the Pirates of the Carribean" opgenomen. Nou dat was wel gaaf, want we moesten door een grot heen zwemmen, maar om nou te zeggen, WOW, dit is echt een filmset waard, nou nee, dat was niet bij me opgekomen. Maar leuk was het wel. Helaas ligt mijn held nu met een flinke hoofdpijn, migraine? wie zal het zeggen? op bed, dus we doen het nu even rustig aan. Morgen weer school voor allemaal en dan door naar het noorden.

Geen opmerkingen: