vrijdag 26 maart 2010

Antiqua, English Harbour

Vanaf Green Island zijn we naar English Harbour gevaren. Vroeger en nu op en top Engels. We liggen in een drukke baai met uitzicht op het strand. Daar staat een resort. Het ziet er allemaal mooi uit. Daniel is bezig geweest met het trapje van de boot te maken. Daar was voor de zoveelste keer een plankje afgevallen en dit keer was het naar de bodem verdwenen. Ook zat het bovenste treetje los, dus voor verder ongemak wilden we ons behoeden. Trapje losgeschroeft, in de bijboot geladen en ermee naar de kant voor reparatie. 's Middags zijn we naar Shirley Heights gelopen. Wederom een Indiana Jones pad 1 km stijl omhoog. Het uitzicht was schitterend en eenmaal boven was daar een restaurantje met BBQ. Erg lekker! Maar eenmaal terug op de boot was het alweer donker en als het donker wordt komen de kakkerlakken tot leven! In de pilot staat dat kakkerlakken niet tegen te houden zijn en dat het wel vervelend is maar niet het ergste! Daarbij staan er allemaal maatregelen bij, wat te doen bij kakkerlakken. Nou ik zal je vertellen ik word er helemaal gek van!!!!! Bij ieder kastje die ik opentrek bereid ik me voor op het ergste. ik vind het vreselijk! En het is echt als het donker wordt.........dan komen ze en lopen door de boot! Gewapend met een spuitbus verdelgen we ze. De hele familie doet mee. Met zaklamp, stoffer en blik worden ze van boord geveegd. We hebben nu ook "sticky boxes"naar gezet. Als ze daar in kruipen (er zit iets van een lokmiddeltje in) plakken ze vast, lekker sticky. Vervolgens leven ze nog een aantal dagen, want ze zijn niet in 1 keer dood.
Gadver! Ik slaap er slecht door, ik droom ervan en voel dat ze over meheen lopen, terwijl zij banger voor mij zijn dan ik voor hun. Althans dat houd ik me dan maar voor! Daniel wil op Sint Maarten de boot uit het water halen om te antifoulen, nou als we dat doen, koop ik een aantal spuitbussen en spuit de hele boot onder en duiken we wel een nachtje een hotel in! Verder heeft Baaf hele goede cijfers gehaald waaronder een 10 voor topografie! We hebben helaas nog niets van het St. Jans gehoord maar we houden goede hoop.

Geen opmerkingen: