zondag 27 september 2009

Cascais

Na de perfecte dag en excusez moi, want ik zal niet zo'n leuk stukje kunnen schrijven als Daniel heeft gedaan, kwam daar feitelijk de meest niet-perfecte nacht chteraan! Dat hobbelen waar Daniel over schreef, dat bleef maar aanhouden en aanhouden en eigenlijk werden we er wel een beetje gek van! We hebben heel erg slecht en weinig geslapen en Daniel heeft wederom het dorp opgeschrikt door broodjes te gaan halen, maar daarna zijn we als de wiede-weerga vertrokken.
Vre-se-lijk dat rollen!Aangekomen in Peniche, bleek het daar ook niet te gebeuren! Wel opgeschrikt door vissersbootjes om 5.00 uur 's nachts, die ons "even"lieten rollen, maar dat was niks vergeleken met de baai van Sao Marthinho. Dat bruisende wat de pilot ons meldde, vergeten we ook maar snel, niets bruisends dat Peniche, hooguit de wijn! Vanuit Peniche de volgende dag doorgevaren naar Cascais. Heerlijk dagje luieren op het dek in een strakblauwe lucht. Zo moet het zijn, zo hoort het te zijn, misschien wat meer wind, want die Portugeese Noord laat het vaker afweten dan dat ie wel komt. Wel ons paravaantje uitgegooid (plankje om mee te vissen) en die brak net nadat wij de haven van Peniche hadden verlaten af, nadat ie een vissersboeitje had gevangen! Wij terug, toch een duur plankje van 28 euro. We hebben er slechts tot nu toe maar 1 makreel mee gevangen. Stormrondje, helaas geen achtje (wilde ik altijd zo graag oefenen) en inderdaad het plankje weer opgevist! Later op de dag, nadat we bijna Cascais binnenliepen, hadden we een hele grote makreel gevangen. Lekkerrrrrr! We kregen hem dit keer snel van het haakje, dus de lijn kon weer uit en eigenlijk hadden we direct weer beet! De vis spartelde uit het water en eigenlijk waren we hier allemaal zo druk mee, dat er niemand nog naar de voorkant van het schip keek. Terwijl ik me bedacht dat het wel raadzaam was om dat wel te doen, voeren we bijna weer tegen een vissersboeitje aan en we konden nog net het roer omgooien, bleef de visserslijn er weer in haken! Knap, zei het lijntje! Weg vis! Weg plankje!
Weer een stormrondje gemaakt en nog maar eens een (nu hebben we wel genoeg geoefend)
waren de goden ons goed gezind en kregen wij het plankje weer in het bezit. Daarna hebben we het maar eens goed opgeborgen! In Cascais werden we verwelkomd door onze vrienden, de Brandaan en de Barbarossa. Gezellig aan de borrel, we hebben ze toch wel gemist. De volgende dag hebben we gezellig de verjaardag van Marinthe gevierd met heuse hollandse appeltaart, door Toine gebakken en een chocolade taart van Ellen. Zo gek die kilo's! Maar daar vertelden onze vrienden doodleuk dat ze toch maar hadden besloten on vandaag door te varen naar Lagos. Nou mooi is dat! De gribfiles vertelden dat er wind stond en die wilde ze hebben.
Nou okee dan, het afscheid nemen viel mij dit keer erg zwaar. 's Middags hebben we nog een borreltje gedronken op de Nebulea (om ons verdriet te verdrinken) en dat was goed.
'S avonds kwam de Tangaroa langs en we hebben heel erg gelachen dat was leuk! Maar goed vandaag zijn ook de Nebulea en de Tangaroa weer vertrokken naar het zuiden en voelen wij ons weer de laatste boot! Wij hebben vandaag, ja op zondag, lesgegeven en op het strand gelegen. Dat laatste voelde heerlijk! Morgen gaan we door naar Lissabon, waar vast weer nieuwe avonturen staan te wachten!

barbarossa zei

Hoi Valentino's, wij liggen in een baai in Portimao nadat Toine en Mira moedig voorop gingen op weg naar Alvor en vastliepen, gelukkig konden zij weer los en daarom zijn we naar Portimao gevaren. Jullie moeten er eigenlijk gewoon bij zijn hoor. Als Lissabon voorbij is zak je maar weer af naar het zuiden en hier is het net zo zonnig als in Cascais, het water is wel iets warmer. Wij(Barbie's, Ken en Kennie en de Brandaan) missen jullie ook, niet alleen bij het palaver. Dat wordt weer bere gezellig als we met z'n allen zijn, dikke kus van ons