woensdag 9 september 2009

Langzaam verder varen......

Van Camarinas zijn we verder gevaren naar Rianxo, dieper de baai van Ria d'Arousa in. Ook daar was het schitterend. We kregen inmiddels mooi weer en dat hebben we nog.
Ik heb ook gehoord dat het in Nederland ook lekker na zomeren is, dus dat is wel zo lekker! Zo zet de herfst in met veel wind, zo zit je weer na te zomeren in een lekker temperatuurtje. Rianxo heeft ook een lekker strandje en daar was het ook weer zo mooi. We hebben voor de 2de keer hardgelopen. Baaf deed dit keer ook mee en liep met de mannen mee. Ik was helemaal verbaasd, want hij doet het erg goed. Op zondag hebben we in de namiddag het anker weer gelicht en zijn doorgevaren naar Pedras Negras. Dat is een vakantiedorp en als je daar aankomt, dan denk je, wat is hier te doen? Maar de volgende dag hebben we een wandeling gemaakt en zulke mooie foto's gemaakt, dat als je die ziet, je inderdaad wel kunt voorstellen dat het daar erg mooi is en je daar graag op vakantie wilt. De foto's houden we nog even geheim hahahaha, neeeeeeeeee, we hebben nog steeds geen internet helaas! Verder doet iedereen het goed, het les geven, de vorderingen, we raken er al en klein beetje aan gewend. De Nebulea heeft afscheid genomen, zodat we nu nog met z'n drie-en zjn, wij, de Brandaan en de Barbarossa. Met deze 3 boten willen we graag naar Porto, Portugal. Dit omdat Porto ten zeerste wordt afgeraden. Het water schijnt daar zo vies te zijn, dat als je lijn in het water valt, je al ziek wordt van de natte, dus vieze handen, als je die lijn weer binnenhaalt. Of dit werkelijk zo is of een broodje aap verhaal, zullen we zelf moeten ondervinden. Van Pedras Negras zijn we naar het einde van de volgende baai, Pontevedra naar Combarro gevaren. Op weg hiernaar toe hebben we onze 1e vis gevangen. We vonden het allemaal erg spannend, vanaf het moment dat ie aan de lijn zat tot het moment dat ie met een lekker wit wijntje opgepeuzeld werd!
Laten we het erop houden dat we geen helden zijn in het dood maken van vis! 'S avonds zijn we met z'n allen uiteten geweest en hebben vreselijk gelachen en erg lekker gegeten.
Chet jongen, gefeliciteerd met je 15-de verjaardag!
Combarro is een oud dorpje volledig in het teken van Jezus en Maria. Op menig plaats in het dorp stonden stenen pilaren met aan de bovenkant een beeldje van Jezus en aan de andere kant een beeldje van Maria. Nu was het ook nog zo dat 8 septeber de geboortedag van Maria is, zodat gedurende de hele dag vuurwerk werd afgestoken in de bergen. Ook leuk, vooral als je nog niet weet waarom al die salvo's afgestoken worden en dat dit ook nog eens een hele dag duurt. 's Middags zijn we weer uitgevaren naar Sanxeno, omdat de weersverwachting heel veel wind voorspelde en wij veilig in een haven wilden liggen. Daar liggen we nu, voor veel geld, met z'n drie-en aan een steiger. Een gigantische haven met hele dure schepen, maar geen wasmachine te vinden. Vanmiddag zullen we weer doorgaan, de wind schijnt mee te vallen! Tot later, groet Monica