maandag 11 mei 2009

Mei vakantie 2009

Zaterdag 25 april naar de boot voor een weekje mei vakantie! Zaterdagmiddag na een heerlijke lunch (wat zal ik die bruine boterhammen met gebakken ei, ham, kaas en tomaat straks missen zeg) ons klaargemaakt om richting Stavoren te varen. Ons nieuwe instrumentenpaneel werkte helaas nog niet, want de draadjes zaten andersom (grrrrrr). Onderweg het eten al voorbereid want er waren nauwelijks golven tot een uur of 4/5. Daarna begon het, veel wind en hoge golven, teveel zeil op, maar te ranzig om te reven. Rond 19.00 uur voeren we Stavoren buiten Marina binnen, niet echt spannend en 's nachts regen brrrrrr. De volgende dag moesten we toch echt wel in actie want de Brandaan zou vanuit Zeeland in 2 dagen naar Vlieland varen. Om 11.00 uur vaarden we af in een echt Hollands zeilweertje. Nu moesten we echt wel even doorvaren om met hoog water over de wadden (lees: de Boontjes) te varen want we steken 1.80 m diep.
De Lorentz sluis ging soepel en supersnel en al gauw waren we op het wad. Weinig wind, geen golven, boterhammetje, soeppie, heerlijk!!! Om 17.oo uur vaarden we Vlieland haven binnen en wat is het daar mooi geworden zeg! We werden begroet door de bemanning van de Brandaan en hebben lekker geborreld. Maandag veel regen, maar gelukkig ook opklaringen. Toch maar fietsen gehuurd (zie: http://picasaweb.google.nl/monicadaniel86/meivakantie2009 )
en in de regen naar het badhuys gefietst. Helaas vanwege regen en lunchtijd overvol.
Toch maar wachten, we hadden ook eigenlijk geen keus, maar heerlijk lunchie weggetikt.
Daarna naar de vuurtoren voor een schitterend uitzicht. Geborreld op de Brandaan en met z'n allen richting dorp om lekker uiteten te gaan in restaurantje. Nu merken we dat we herkend worden, nadat we met een groot artikel in de zeilen hebben gestaan. Wij dus, met onze wereldreis! Zo voelt het dus als je bekend bent en iedereen je in de gaten houdt. Maar het is wel leuk. Mensen spreken je aan of kijken heimelijk naar je en na deze vakantie zal dat ook weer over zijn. Vandaag buitenom van Vlieland naar Texel gevaren. Nog even met de parasailor op, maar helaas kwam daar regen, regen en nog eens regen. We werden nat en koud.
Om 19.00 uur vaarden we Texel binnen. Lekker eten gemaakt, geborreld, kindjes gedoushed, spellentje gedaan, geborreld en weer spellentje gedaan, voor het eerst weer laat naar bed!
Woensdag moest Daniel nog even beetje werken en was ik erg lui. Toch nog even op de fiets voor wat boodschapjes in Den Burg. 's Avonds in Packhuus gegeten, zoooooo lekker!
Donderdag, koninginnedag, ontbeten in het zonnetje. Op de fiets naar den Burg, geslenterd over de koninginnemarkt op zoek naar Donald Ducks voor op de boot. we vonden er 31 voor 5 euro!
ook nog de overheerlijke Hema tompoezen gegeten XXL, heerlijk!!!!! En daarna was Daan er klaar mee. Verder naar Ecomare, zeehonden opvangcentrum. Leuk en leerzaam. Het voederen van de dieren was ook erg leuk om te zien. Daarna uitpuffen op terras aan het strand. Kinderen eindelijk weer in het zand kunnen spelen. De volgende dag was het druk op Texel, dus wij vaarden af van Texel naar Medemblik. Eenmaal door de sluis weer terug het Ijselmeer op, betekent ook wel weer zoiets van; naar huis gaan, dus het kon mij niet lang genoeg duren, dat tochtje over de wadden. De haven in Medemblik is super, mooi, rustig, goed onderhouden, schoon sanitair en dichtbij winkelstraat. Geborreld met Hans, Mirjam en Nils. Leuk om elkaar weer te zien! Zaterdag weer naar huis om vanavond weer te kunen borrelen bij Bart en Do.
Do is jarig vandaag, hieper de piep, Hoera!