zondag 5 juli 2009

Afscheid

Ondanks dat het nog drie weken is voordat we gaan vertrekken, stond afgelopen week in het teken van het afscheid. Dat begon vorige week al met een verassingsdiner bij Bart en Do. We hadden een leuk avondje met ons vieren verwacht, maar bij binnenkomst stonden al onze vrienden uit de buurt binnen en barstte het los met een waanzinnig lied! Een superleuke avond! Heerlijk gegeten en leuke kadootjes voor onderweg. Bart en Do, Albert en Natalie, Rob en Diane, Alarik en Anouk, Herman en Barbara, heel erg bedankt voor deze verassing en we gaan jullie heel erg missen! Vooral dit soort gezellige avondjes!

Dinsdag had ik mijn laatste officiële werkdag. Beetje maf, want de afgelopen paar weken (na het beeindigen van mijn laatste project) was het al erg rustig. Leuk wel dat er een management bijeenkomst was, waar ik nog afscheid kon nemen van een aantal collega's die ik niet zo vaak tegen het lijf loop. Donderdag volgde mijn afscheidsborrel, met collega's uit M&A, Strategie, Legal en BD en een paar mensen waar ik de afgelopen maanden in de projecten mee heb gewerkt. Onwijs leuk dat er zoveel mensen speciaal voor mij komen en ook nog een leuk aandenken meenemen. De kroon qua aandenkens is zeker de gouden "zeil-klomp". Hij heeft hier thuis inmiddels een ereplaatsje gekregen!

En dan gister ons eigen, geplande afscheidsfeestje. We werden geholpen door het supermooie weer, waardoor we de hele avond buiten konden zijn. Heerlijk natuurlijk, en het drukt ons helaas ook weer met de neus op het feit dat we ons huis en onze tuin zeker ook gaan missen. Maar het was natuurlijk vooral zo'n mooie avond vanwege iedereen die langs is gekomen. Fantastisch om zulke goeie vrienden te hebben. Als we iets gaan missen is het zeker het contact, dus blijf vooral berichtjes sturen naar de website (bij gastenformulier of een emailtje via contactformulier), want dat zullen we hard nodig hebben. Voor al die lieve en leuke kadootjes zullen we wel een aparte bijboot moeten meenemen, maar mee zal het gaan!

Het gekke van zo'n week is dat je enerzijds aan het afscheid nemen bent, maar het gewone leven loopt nog steeds door. De kinderen gaan elke dag naar school, Werk was er ook nog min of meer, thuis loopt ook alles gewoon door. Het enige is dat er er ergens een klok aan het lopen is en die nu 3 weken aangeeft. Ik denk dat we het zelf ook nog niet echt beseffen. Hoewel zo'n week als dit je wel hard op de feiten drukt. Velen zullen we voorlopig voor lange tijd niet zien. Maar of we ons dat realiseren?

Tja, en dan begint nu echt het inpakken. Mo is vandaag echt begonnen met inpakken en het huis wordt al wat kaler. Morgen weer verder met de 68 (of was het 86?) actiepunten van de todo-lijst. Nu nog even nagenieten van een emotionele week. Als er één reden is waarom we niet zouden gaan, zijn jullie het allemaal. Lieve familie en vrienden, heel erg bedankt en we gaan jullie enorm missen.

Geen opmerkingen: