maandag 2 augustus 2010

Isle of Wight

In Weymouth hebben we het erg gezellig gehad. Tijdens het onvermijdelijke palaver met Barbarossa, werd Daniel vanaf de kant geroepen. Bleek de familie Claessen (Lenneke met gezin en opa Fons) ook in Weymouth te liggen met de boot. Deze toevallige ontmoeting, die vaak de leukste zijn, moest natuurlijk gevierd worden met een goede borrel. Na 2 leuke dagen in Weymouth zijn we weer door gegaan naar Isle of Wight. Een prima zeildagje met helaas weinig wind maar de stroming van 2 knopen maakte heel veel goed. Daniel had zelfs de parasailor weer opgezet. Het stroomt lekker in "The Solent" het kanaal om Isle of Wight heen. Eindelijk heb ik nu de beroemde "Needles"gezien, waar menig schip, schipbreuk heeft geleden. Nu liggen we in Yarmouth en je merkt hier nauwelijks iets van de drukte die zich in en rond Cowes bevindt, vanwege de beroemde "Cowes week". Eén groot zeilavontuur. Ik heb me zelfs laten vertellen dat 1 nachtje Cowes in de haven, 120 pond kost! Vandaag konden we eindelijk in een open dubbeldekker bus stappen en reden we een weliswaar toeristisch, maar ook erg mooi rondje naar de Needles. Daar hebben we een fort bezocht en reden we weer terug. De bedoeling was om een flinke wandeling langs de kust te maken, maar helaas "vergaten" we halverwege uit te stappen. Zo zitten we nu weer op het bootje. Het weer is redelijk. Maar we vermaken ons prima met de bergen Lego en Playmobil, een spelletje, de Nintendo of het internet. Vaste bakens in ons bestaan. Want onze omgeving heeft vaak gewisseld en het blijft me verbazen dat ons bootje ons steeds weer ergens heen brengt. In het afgelopen jaar hebben we zoveel verschillende landen, omgeving en natuur gezien, dat is fantastisch. Met in die omgeving de bijbehorende mensen. Het valt ons op dat hoe dichter we in de Westerse wereld komen de mensen niet erg gezond leven. In de Carieb moet men hard werken voor een klein beetje geld en de mensen zijn daar gelukkig. En zo zit ik niet eens op zee, maar zit ik toch weer te mijmeren! We blijven hier nog 1 dag! Daarna varen wij 200 mijl naar Oostende. We hebben nog een druk programma, dus de tijd gaat ons inhalen. Vrijdag 13 augustus (we tarten het lot) rond 15.00 uur komen wij terug in Lelystad Haven. We mogen weer op de U steiger liggen, maar zullen waarschijnlijk even aan de kade aanleggen, daar waar ook het Dijckhuisje staat. Iedereen die ons zou willen verwelkomen is bij deze van harte welkom!

Unknown zei

hee meis,

wij zijn inmiddels in frankrijk, helemaal heerlijk hier.Overdag zon strand zwembad en boeken, 's avonds kampvuur en sterren.

de kinderen vermaken zich prima, Jiske rijdt in haasr eleck. rolstoel al hobbelend over de schapenvelden.

hoop je gauw weer te zien nu!

xxxxxx

Fons Claessen zei

Beste Monica en Daniel,
Ook wij vonden het een hele leuke, en wat een toevallige, ontmoeting in Weymouth. Nog hartelijk bedankt voor die gezellige glaasjes wijn bij jullie aan boord. Leuk ook dat de kinderen meteen samen gingen praten en spelen. Daniel heeft ons de volgende dag nog uitgezwaaid toen we langs Valentijn uitvoeren met Volans. Ik begrijp dat we jullie in Oostende hebben gemist omdat jullie naar het dok zijn gegaan. Naast ons was jammer genoeg geen plaats meer. We wensen jullie nog een gezellig naseizoen en hopelijk zien we elkaar weer eens, op het water of het land. Hartelijke groet van Fons Sr.