dinsdag 15 september 2009

Laatste haven in Spanje

Woensdag 9 september zijn we vanuit de haven in een baaitje gaan liggen.
Het zag er weer supermooi uit. Uitzicht op de stad Sanxenxo met strand. De volgende dag hebben we Sanxenxo verlaten en voeren we naar Isla Cies. En wat is het daar mooi zeg! Gelukkig was het nog geen weekend want dan zou het eiland vollopen met Spanjaarden en nu konden we nog even zorgeloos genieten. We hebben lekker op het strand gelegen, een superlange wandeling naar de vuurtoren gemaakt en zelfs nog hardgelopen. Gelukkig dit alles niet op een en dezelfde dag hahahaha. En dat van die Spanjaarden hebben we geweten! We waren niet alleen! Maar het mocht de pret niet drukken, Isla Cies is echt een schitterend eiland! Ook hebben we weer bezoek gehad van onze vrienden, de douane! Waarschijnlijk staat het op onze boot geschreven; controleer ons! Ons moet je hebben. Maar ook hier wennen we aan, ze hoefden niet aan boord en na het invullen van alle formaliteiten, kregen we zelfs een blauwdruk. Die hebben we van de fransen helemaal niet gekregen! Gisteren zijn we van Cies naar Bayona gevaren. Klein stukje van 7,5 mijl. Maar wederom zonder wind. Dat wordt wat hoor, iedere keer als wij het anker lichten, valt de wind weg of komt hij uit de verkeerde hoek. Nu vinden wij, ik en de kinderen dat niet zo heel erg, want het leven aan boord blijft dan stabiel en gaat gewoon door. Daniel vindt het dan wel jammer dat, als we kunnen zeilen, het niet kan omdat er geen wind staat. Maar niet getreurd, we lagen amper in de haven en de wind stak op! En wat voor een wind, hij blies ons zowat van de boot. Vandaag hebben we de boot maar omgelegd, zodat nu de wind van voren komt en we daar geen last meer van hebben. Vandaag is sowieso beetje een verloren dag, want we hebben gister flink aan de borrel gezeten en het was weer errug gezellig! Vandaag alles dus maar op de automatische piloot. Met lesgeven gaat het gelukkig wel goed. Katelijne is keigoed in rekenen en kan zelfs al bietje lezen. Erg leuk! Floris is ook hard aan het werk, ik vind dat hij veel moet doen. En Baaf heeft zijn eerste cijfer binnen, een 7 voor aardrijkskunde. We zitten dus in stijgende lijn. Toch zijn we ook benieuwd naar het leven in Den Bosch en daarbuiten in Nederland. Zeker nu de vriendjes weer naar school zijn gegaan, moeten we veel aan ze denken! En op Sint Jans! Spannend allemaal hoor. We missen jullie allemaal wel hoor ook al hebben wij het hier ook fijn. Bedankt voor alle, fijne lieve berichtjes en het is leuk te zien dat onze site zo veelvuldig bekeken wordt.